dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örnekleme dağılımları: örneklem ortalaması, örneklem oranları ve örneklem varyansının dağılımları | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
2 | Tek ana kütle için güven aralığı: nokta tahmincileri, ortalama için güven aralığı, varyans için güven aralığı, örneklem büyüklüğünün hesaplanması | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
3 | Örneklemlerin bağımlı olduğu durumda iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
4 | Bağımsız örneklemler için iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini: ana kütle varyasının bilindiği ve bilinmediği durumlar | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
5 | Hipotez Testi: Hipotez testi kavramı, Ana kütle varyasının bilindiği durumda normal dağılım ortalaması için hipotez testi, p değeri kavramı. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
6 | Ana kütle varyasının bilinmediği durumda normal dağılım ortalaması için hipotez testi | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
7 | Örneklemlerin bağımlı olduğu durumda iki ana kütle ortalama farkı için hipotez testi. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
8 | Bağımsız örneklemler için iki ana kütle ortalama farkının hipotez testi: iki ana kütle varyasının bilindiği ve bilinmediği durumlar. Normal dağılmlı iki ana kütle için varyans eşitliği testi. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
9 | Doğrusal modeller, En küçük kareler yöntemi, Doğrusal regresyon modeli. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
10 | En küçük kareler yöntemiyle katsayı tahmini. Doğrusal regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Varyans analizi, Kararlılık katsayısı. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
11 | Ana kütle regresyon eğimi için hipotez testi ve güven aralığı, Ana kütle eğimi için F dağılımı yardımıyla hipotez testi, Tahmin ve güven aralıkları. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
12 | Korelasyon analizi ve korelasyon hipotez testi. | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
13 | Çoklu regresyon modeli, en küçük kareler yöntemi ve örneklemin çoklu regresyon modeli. Çoklu regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Kararlılık katsayısı ve çoklu korelasyon katsayısı | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
14 | Regresyon katsayıları için güven aralıkları ve hipotez testleri, Tüm katsayılar için hipotez testleri, Tahmin | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne, 8/e, Prentice Hall. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne; 8/e, Prentice Hall . Chapters 6,7,8,9,10,11,12. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Essentials of Contemporary Business statistics by T.A. Williams, D.J. Sweeney, D.R. Anderson,2007, Thomson |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 6 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 34 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 143 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | |||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | |||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | |||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | |||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | |||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | |||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | |||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | |||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | |||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | |||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | |||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | |||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest